ජනගහනය
ජනගහන
56,000
නාගරික ප්‍රමාණය
1,379
Density
59 persons / ha

නගරය පිළිබඳ තොරතුරු දැක්වෙන මෙම කොටස මගින් (2012 ජන සංගණන දත්ත මත පදනම්ව)"මිනිසා හා ඔවුන් සබැඳි ක්‍රියාකාරකම්" පිළිබඳ මෙන්ම ශ්‍රී ලංකාවේ නගරවල ජන විකාශන තත්ත්වය සහ ප්‍රවණතා පිළිබඳ විස්තර සපයයි.

මෙහි ඇතුලත් දත්ත මගින් ශ්‍රී ලංකාවේ නගරවල වර්තමාන භෞතික සීමාවන් තුළ ජන විකාශන රටාවන් සහ ප්‍රවණතා ඉදිරිපත් කරයි. එය අපගේ නගර වඩා හොඳින් සැලසුම් කිරීම සඳහා යහපත් තොරතුරු සපයයි. මෙහි දැක්වෙන ජන විකාශනය පිළිබඳ දත්ත සැලකිල්ලට ගනිමින්, පුරවැසියන් සඳහා නගර තුළ වඩා යහපත්ව ජීවත්විය හැකි පරිසරයක් ගොඩනැගීමට තීරණ ගතහැකි අතර, ශ්‍රී ලංකාවේ පුරවැසියන්ට වඩා හොඳ සේවාවක් ලබාදිය හැකිය.

භාෂා හැකියාව

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

මෙම දත්ත, නගරයේ ජනතාවගේ භාෂා හැකියාවන්, ඒ ඒ ජන වර්ග අනුව වෙන්කර දක්වයි.

වයස් කාණ්ඩය අනුව ස්ත්‍රී පුරුෂ අනුපාතය

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

මෙහි, පුරුෂයන් සිය දෙනෙකු ගත්විට, ඒ හා සාපේක්ෂව සිටින කාන්තාවන් ප්‍රමාණය පිළිබඳ දත්ත දැක්වේ.වයස අවුරුදු 15ට වැඩි සියලු වයස් කාණ්ඩ වල පුරුෂයන් ප්‍රමාණයට වඩා කාන්තාවන් ප්‍රමාණය වැඩි බව මේ අනුව පැහැදිලි වේ.

ජාතික අගය හා ස්ත්‍රී මූලික කුටුම්භ/පුරුෂ මූලික කුටුම්භ ප්‍රමාණය

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

මෙම දත්ත නගරයේ පවතින ස්ත්‍රී මූලික හා පුරුෂ මූලික කුටුම්භයන් පිළිබඳ විස්තර සපයයි.

ජනවාර්ගික පැතිකඩ

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාව තුල 69.1% බහුතරයක් ද්‍රවිඩ ජනතාවද, 17.6% සිංහල ජනතාවද, 12.4% ශ්‍රී ලංකා මුවර් ජනතාවද වාසය කරන අතර, ඉතිරි 0.9% අනෙක් ජන කණ්ඩායම් වේ.

ජනගහනය හා වර්ධන වේගය

මූලාශ්‍රය - JICA

මෙම ප්‍රස්තාරය ප්‍රදේශයේ ජනගහනය වර්ධනය පිළිබඳ විස්තර සපයයි

ජන සංක්‍රමණයට හේතු

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

විවාහ වීමෙන් පසු හා පවුලේ සාමාජිකයකු සමඟ නගරය තුලට පැමිණි කාන්තාවන්ගේ ප්‍රමාණය ඉහල අතර, පුරුෂයන් රැකියා අවස්ථා සලකා බලමින් නගරයට පැමිණ ඇති බව දැක්වේ. නගරය තුලට පැමිණ පදිංචි වූ අවතැන් පිරිස් සැලකිය යුතු ප්‍රමාණයකට වාර්තා වේ.

වයස අනුව ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය බෙදී යාම

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

වයස අවුරුදු 30 ත් 59 ත් අතර වයසේ සිටින ජනගහනය වඩා කැපී පෙනෙන ප්‍රමාණයක් මෙහි වාර්තා වේ. නගරයේ ආර්ථිකය සංවර්ධනය කිරීම සඳහා අවශ්‍ය ප්‍රමාණවත් තරමේ ශ්‍රම බලකායක් පවතින බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලිවේ.

නගරය තුල වාසය කල වසර ගණන අනුව සංක්රමණිත ජනගහනය

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ත්‍රිකුණාමල නාගරික ප්‍රදේශයේ සංක්‍රමණික ජනගහනය දත්ත දෘශ්‍යමාන කරයි. ඔවුන්ගෙන් බහුතරයක් වසර දහයකට වැඩි කාලයක් ප්‍රදේශයේ පදිංචිකරුවන් ලෙස වර්ගීකරණය කර ඇත.

අධ්‍යාපනය

අධ්‍යාපනය, සමාජයක සංවර්ධනය පිළිබිඹු කරන ප්‍රධාන සාධකයකි. අධ්‍යාපනය පිළිබඳ දර්ශකයන් නාගරික සංවර්ධනය පිලිබඳ පුළුල් පැතිකඩක් දක්වමින් ඒ සදහා විශාල දායකත්වයක් සපයයි.
දිළිඳුකම පිටුදැකීම හා අධ්‍යාපනය අතර සෘජු සම්බන්ධතාවයක් ඇති අතර සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටක් ලෙස ශ්‍රී ලංකාව කෙරෙහි අදාළ දත්ත හා දර්ශකයන් ඉතාම වැදගත් වේ. මන්ද යත්, එ මගින් මනා අධ්‍යාපනයක් තුළින් ඉහළ වැටුප් ලබන විධිමත් රැකියාවක් ලබාගැනීමටත්, අවිධිමටත් ආර්ථික කටයුතුවල යෙදෙන්නන් හට වඩා හොඳ ජීවනෝපායක් ලබා ගැනීමටත්, අවසානයේදී පරම්පරානුගතව පැවතගෙන එන දිළිඳු බවින් මිදීමටත් මංපෙත් සැලසීමයි.

ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය අනුව අධ්‍යාපන මට්ටම (වයස අවුරුදු 3 - 24 )

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය අනුව, ඒ ඒ වයස් කාණ්ඩයන්හි පිරිස් ලැබූ අධ්‍යාපන මට්ටම මෙහි දත්ත මගින් ඉදිරිපත් කරනු ලබයි.

ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය අනුව ඉහළම අධ්‍යාපන මට්ටම

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ද්විතික අධ්‍යාපනයෙන් විශ්ව විද්‍යාල අධ්‍යාපනය සඳහා සුදුසුකම් ලබන ස්ත්‍රී පුරුෂ ප්‍රතිශතය හා සාපේක්ෂව, උපාදියක් ලබා ගැනීම සඳහා යොමුවන ප්‍රතිශතයේ ස්ත්‍රී අනුපාතය අඩු අගයක් ගන්නා බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ.

පරිගණක සාක්ෂරතාව - (වයස අවුරුදු 10 සහ ඊට වැඩි ජනගහනය)

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ප්‍රදේශයේ ජනතාවගේ පරිගණක සාක්ෂරතාවය සෑහීමකට පත්විය හැකි මට්ටමක පවතින බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ.

ප්‍රවාහනය

නගරයක වර්ධනය හැඩගැන්වීමේ ලා මහා මාර්ග හා ප්‍රවාහන සබඳතා ප්‍රධාන කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි. ඕනෑම නගරයකට පවතින ප්‍රවාහන සම්බන්ධතා හා අදාළ පහසුකම්, නගරයේ ස්වයංක්‍රීය වර්ධනය වේගවත් කරයි.
බස්රථ සහ දුම්රිය ප්‍රවාහනය , භාණ්ඩ ප්‍රවාහනය , ගුවන් තොටුපලවල් හා ප්‍රවාහන පද්ධති හා අදාළ සියලු කටයුතු පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක තොරතුරු එකම ගොනුවක පැවතීම මෙහිදී වඩා කාර්යක්ෂම වේ.

තිරසාර සංවර්ධන ඉලක්ක 11.2 අනුව, ආරක්ෂිත, සියලු දෙනා හටම දැරිය හැකි, පහසුවෙන් ලගාවිය හැකි හා තිරසාර ප්‍රවාහන පද්ධතියක් සඳහා මාර්ග ආරක්ෂාව, පොදු ප්‍රවාහනය , අවදානම් තත්ත්වයන් පිලිබඳ තොරතුරු මෙහි ඇතුලත් වේ. කාන්තාවන්ගේ, දරුවන්ගේ, ආබාධ සහිත පුද්ගලයින්ගේ සහ වැඩිහිටියන්ගේ අවශ්‍යතා සඳහා විශේෂ අවධානයක් යොමු කරමින් මෙම තොරතුරු සංවර්ධන ඉලක්ක වෙත ලගාවීමෙහි ලා භාවිතා කල හැක.

පොලිස් බල ප්‍රදේශ අනුව හදිසි අනතුරු සංඛ්‍යා ලේඛන (මාරාන්තික තුවාල ලැබූ සංඛ්‍යාව)

මූලාශ්‍රය - ශ්‍රී ලංකා පොලිස් දෙපාර්තමේන්තුව

පසුගිය වසර තුන ඇතුළත ප්‍රදේශයේ සිදුවූ මාරක රිය අනතුරු පිළිබඳව මෙම දත්ත විස්තර කරයි.

වාහන වර්ගය සහ මගීන් සංඛ්‍යාව - මාර්ගයේ එක් පසෙකට , පැය 24 ක් තුල

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

මෙම ප්රස්ථාරය මගින් 2012 වසරේදී නගරයට පිවිසෙන මගීන් සමග මෝඩ රථ බෙදාහදා ගන්නා බව ද දැක්වේ

දුම්රිය මගීන් සංඛ්‍යාව

මූලාශ්‍රය - ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුව

වසර 2014 සිට 2016 වන විට දුම්රිය මගීන්ගේ සංඛ්‍යාවේ අඩු වීමක් මෙම දත්ත අනුව දැක්වේ.

වාහන තදබදය (දිවා කාලයේ)

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

ත්‍රිකුණාමලය නගර සීමාව තුළ රථවාහන ගමනාගමනය පිළිබඳ තොරතුරු මෙහි දැක්වේ. උදෑසන 7 සිට 9 දක්වා කාල සීමාව හා පස්වරු 5, මාර්ගයේ වාහන තදබදය ඉහලින්ම වාර්තා වන කාල සීමාවන් වේ. .

පෙ.ව. 06 සිට ප.ව. 06 දක්වා මහ නගර සභා සීමාවට ඇතුල්වන වාහනවල ප්‍රතිශතය

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශයට ඇතුළු වූ වාහන වල වාහන අතරින් සියයට 87 ක් පමණ යතුරු පැදි / කාර් / වෑන් / ජීප් රථ වැනි පෞද්ගලික රථ වාහන වන අතර, මාර්ගයේ බස් රථ සඳහා සියයට 1 ක් සහ බයිසිකල් සඳහා සියයට 6 ක් වෙන් වේ.

නගරයට පිවිසෙන/ නගරයෙන් පිටව යන දුම්රිය මගීන් සංඛ්‍යාව

පදික මාරුව භාවිතය

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

නගරය තුල පදිකයන්ගේ හැසිරීම් දත්ත වල විස්තර කෙරේ.

ආර්ථිකය

නගර ආර්ථික සංවර්ධනයේ ප්‍රධාන සාධකයක් වන අතර, ශ්‍රී ලංකාවේ නගරවල ආර්ථීක වෙනස්වීම් වල පැතිකඩ පිලිබඳ යතාර්ථවාදී චිත්‍රයක් ගොඩනැගීමට ඒ හා සමගාමී විශ්ලේෂණ තිබීම අතිශය වැදගත් වේ.

ලංකාවේ නගරවල ආර්ථික පසුබිම වටහා ගැනීමට නම් රටක් ලෙස එහි ඵලදායීතාව ගෝලීය වශයෙන් ඇති තරගකාරිත්වය සමඟ සැසදීම සිදුකළ යුතුමය.ඒ සඳහා මානව ප්‍රාග්ධනය හා සබැඳි ශුම බලකා සහභාගිත්වය පිළිබඳ අධ්‍යනයක් මෙන්ම නගර සංවර්ධනයේදී මුහුණදෙන ප්‍රධාන බාධාවන් වන ශ්‍රම වෙළෙඳ පොළේ අවාසි, ආර්ථික අවදානම වැනි තත්ත්වයන් තේරුම් ගැනීම පූර්වයෙන්ම කළ යුතුවේ.

මෙහි ඇති ආර්ථික විශ්ලේෂණ තුළින් ප්‍රාදේශීය වශයෙන් නාගරික සංවර්ධනයට හා නාගරික ජනාවාසවල දියුණුවට රාජ්‍ය හා පෞද්ගලික අංශයේ දායකත්වය හා එහි විභවතාවන් හඳුනාගැනීමටත් අදාළ  බලප්‍රදේශය තුළ ශ්‍රම බලකාය උපරිම වශයෙන් භාවිතා කරමින් කුසලතාවන්ට සරිලන ප්‍රදේශයට ආවේණික වෙළෙඳපොළක් හදුනා ගැනීමේ හැකියාවත් හිමිවේ.

නගර වල තරඟකාරීත්වයේ ඇස්තමේන්තුගත මිනුම් දර්ශකය (CCI)

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

නගර වල තරඟකාරිත්ව දර්ශකයට අනුව, ත්‍රිකුණාමලය නගරය තවදුරටත් විශේෂ අවධානයකින් යුතුව ආර්ථික සංවර්ධන පියවර ගතයුතු කොටසට අයත් වේ.

ඇස්තෙම්න්තුගත ඒක පුද්ගල දළ දේශීය නිෂ්පාදිතය

මූලාශ්‍රය - ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකු වාර්ෂික වාර්තාව 2017

ත්‍රිකුණාමලය නගරය තුල ඒකපුද්ගල දල දේශීය නිෂ්පාදිතයේ ක්‍රමික වර්ධනයක් දැක්වේ.

වාර්ෂික ආදායම් සහ වියදම්

මූලාශ්‍රය - ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාව

මෙම දත්ත නගරයේ වාර්ෂික ආදායම හා වියදම පිළිබඳ විස්තර කරයි

නාගරික පාලනය

නාගරික ප්‍රදේශ සැලසුම් කිරීමේදී , මූල්‍ය සැලසුම්කරණය හා කළමනාකරණය කෙසේ සිදුකල යුතුද යන්න රජය (ප්‍රාදේශීය, කලාපීය හා ජාතික) සහ එහි පාර්ශවකරුවන් විසින් තීරණය කරනු ලබන ක්‍රියාවලිය නගර පරිපාලනය හා බැඳේ. එසේම මෙය,සමාජයීය, භෞතික සම්පත් හා දේශපාලන බලය නිසි තැනට නිසි ලෙස බෙදී යාම පිලිබඳ නිර්ණය කෙරෙනා අඛණ්ඩ ක්‍රියාවලියකි.
ශ්‍රී ලංකාවේ නාගරික පරිපාලනයේ මූල්‍ය ප්‍රත්‍යස්ථතාවය , සේවා ප්‍රතිපාදනය සහ ආර්ථික ගතිකත්වය කෙරෙහි මෙහිදීඅවධානය යොමු කරයි.

මෙහි ඇති තොරතුරු, පවතින ද්විතීක තොරතුරු, බිම් මට්ටමින් සිදුකරන ලද සමීක්ෂණ හා තොරතුරු රැස්කිරීම් මෙන්ම පාර්ශවකරුවන් හා සිදුකල විස්තරාත්මක සාකච්ඡා වෙත අනුගත වේ.

නාගරික කළමනාකරණය, රාජ්‍ය පරිපාලනය, නාගරික මුදල්, අයවැයකරණය සහ කළමනාකරණය, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය සහ යහපාලනය, පුරවැසි සහභාගිත්වය සහ අනෙකුත් පාර්ශවකරුවන්ගේ තොරතුරු ආදී වටිනා දත්ත සමුදායක් මෙහි අන්තර්ගත වේ.

නගර පරිපාලන දර්ශකය

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාවෙහි නගර තරඟකාරිත්ව දර්ශකය මෙම දත්තයන්ගෙන් පිළිබිඹු වේ. ආර්ථික සංවර්ධනය සහ තිරසරභාවය කරා ලඟාවීම සඳහා නගරය තුළ එම අංශයේ මනා කළමනාකරණයක් අවශ්‍ය බව මේ මගින් පැහැදිලි වේ.

පලාත් පාලන ආයතන බෙදී යාම

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ශ්‍රී ලංකාව, පළාත් පාලන ආයතන අනුව එහි ජනගහනය හා විශාලත්වය අනුව වර්ග තුනකට බෙදී ඇත. ඒ මහා නගර සභා, නගර සභා සහ ප්‍රාදේශීය සභා ලෙසයි. මාර්ග, සනීපාරක්ෂක කටයුතු, කානු, අපද්‍රව්‍ය එකතු කිරීම, නිවාස, පුස්තකාල, පොදු උද්‍යාන හා අනෙකුත් පහසුකම් ඇතුළු විවිධ සේවාවන් සැපයීම සඳහා ඔවුන් වගකිව යුතු ය. මෙම දත්ත මඟින් පලාත් පාලන ආයතනයන්හි බෙදී යාම දැක්වේ.

නිවාස

ශ්‍රී ලංකාවේ මුල්කාලීන නාගරික ජනාවාස උරුමය - ඉතිහාසය, රටාවන්, ඉඩම් භාවිතය සහ නිවාස වැනි ප්‍රවණතා සහ ඒ සමඟ ඇතිවන සංවර්ධන අභියෝගයන් මෙහි සලකා තිබේ.

නිවාස අවශ්‍යතා , යටිතල පහසුකම් හා සංවර්ධන සඳහා වන වියදම්, මූලික අවශ්‍යතා සපුරාලීම මුල්කරගත් නාගරික සැලසුම්කරණය, නාගරික ඉඩම් පරිහරණය සහ ඉඩම් සංවර්ධනය පිළිබඳ තොරතුරු ඇතුලත් තොරතුරු සමුදායක් මෙම අංශය මගින් ගොනුකොට තිබේ . මෙහි SDG 11.1 ට අදාළ දර්ශක ද භාවිතා කර ඇත. සමාජ ආරක්ෂණ වැඩසටහන් සහ සෞඛ්‍ය, ජලය සහ සනීපාරක්ෂක සේවාවන්ගේ ජනගහනය මෙ මගින් ආවරණය වේ. SDG ඉලක්ක 11.7 වෙත ද අවධානය යොමු කරනු ලැබේ.

නිවාස ඒකක වර්ග

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

නගරයේ පවතින නිවාස වලින් බහුතරය තනි තට්ටුවේ හෝ තට්ටු දෙකේ නිවාස බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ.

නිවාස වර්ග

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

නගරයේ පවතින නිවාස බහුතරය ස්ථිර නිවෙස් වන අතර, සුළු ප්‍රමාණයක් තව දුරටත් වැඩි දියුණු කල යුතු ලෙස වාර්තා වී තිබේ.

නාගරික සේවා

නාගරික සේවා හෝ නාගරික සේවාවන් යොමු කරනු ලබන්නේ පුරවැසියන්ට ගෙවිය යුතු බදු ගෙවීම සඳහා නගරයේ ආන්ඩුවේ පුරවැසියන් අපේක්ෂා කරන මූලික සේවාවන්ය.

යටිතල පහසුකම්

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

නගරය තුළ යටිතල පහසුකම් සේවා පිළිබඳව මෙම දත්ත විස්තර සහිතව පැහැදිලි කරයි. නල ජල පද්දතියේ හා මළ අපවහන පද්ධතියේ ආවරණ කලාපය තව දුරටත් වැඩි දියුණු කල යුතු බව මෙම දත්ත වලට පැහැදිලි වේ.

අපද්‍රව්‍ය සංයුතිය

මූලාශ්‍රය - JICA

කන්නියා නගර සභාවේ 2010 දී සිදුකල අපද්‍රව්‍ය සංයුතිය පිළිබඳ සමීක්ෂණයේ ප්‍රථිපල ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාවේ අපද්‍රව්‍ය සංයුතියේ ප්‍රථිපල ලෙස මෙහි දක්වා ඇත.

ඝන අපද්‍රවය එකතු කිරීම හා බැහැර කිරීම (දිනකට)

මූලාශ්‍රය - JICA

නගරෙය් එක්රැස්වන ඝණ අපද්‍රව්‍ය බහුතරය, නගරසභාව මගින් එකතු කර බැහැර කරනා බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ. එසේ එකතු නොකරන කොටස කොම්පෝස්ට් බවට පත් කිරීම, පුළුස්සා දැමීම හා වල දැමීම වැනි පියවරයන් අනුගමනය කරමින් නිවැසියන් විසින් පාලනය කරනු ලැබේ.

පාරිසරික

නගරය සියල්ලන් සදහාම ජීවත් විය හැකි පරිදි සුදුසු පරිසරයකින් සමන්විත විය යුතුය. වායු දුෂණය සහ ජලයේ ගුණාත්මක භාවය, පරිසරයේ පැවැත්ම හා සුරක්ෂිත භාවය මෙන්ම සෞන්දර්යාත්මක හා ඓතිහාසික කරුණු පිළිබඳවද මෙහිදී පැහැදිලි අදහසක් ලබාගැනීම වැදගත් වේ.
ආපදා අවදානම මෙන්ම දේශගුණික විපර්යාස පිළිබඳ අවදානය, නුතනයේ පාරිසරික සාදක හා සබැඳි තවත් වැදගත් අංගයකි. නගර තුල ඉඩම් පරිහරණ සැලසුම් කිරීමේදී මෙවන් පාරිසරික තත්වයන් හා සාධක ප්‍රමුඛ ස්ථානයක ලා සැලකිය යුතුය.

දේශගුණික ආපදා අවදානමට නිරාවරණය ( 1974 - 2017 )

මූලාශ්‍රය - ආපදා කළමනාකරණ මධ්‍යස්ථානය

මෙම ප්‍රස්තාරය මගින් 1974 සිට 2017 දක්වා ප්‍රදේශයේ සිදුවූ ස්වභාවික ආපදා පිළිබඳ පෙන්නුම් කරයි.

තේමා සිතියම්
සිතියමේ විස්තර
Print
සිතියමේ විස්තර
සිතියම් සුචිය

ශ්‍රී ලංකාවේ නගර

සිතියමේ විස්තර
Print
සිතියමේ විස්තර
සිතියම් සුචිය
ඉදිකරන ලද භූමිය
මුළු
ඉදිකරන ලද භූමිය
826.04 (ha)
  • මහල් නිවාස (මහල් තුනකට වඩා වැඩි)
    • 1.17
    මහල් තුනක් හෝ ඊට අඩු නිවාස
    • 491.41
    පැල්පත් (වැඩි දියුණු කොට නීතිගත කිරීමට සුදුසු)
    • 0.36
    මුඩුක්කු (නීතිගත කිරීමට නුසුදුසු)
    • 0.53
  • ව්‍යාපාරික ස්ථාන
    • 49.27
    කාර්යාල
    • 2.60
    ව්‍යාපාරික හා නේවාසික මිශ්‍ර භාවිතය
    • 6.16
    බැංකු
    • 1.65
  • අධ්‍යාපනික
    • වෙනත් උසස් අධ්‍යාපන ආයතන 4.63
    • පාසල් 16.65
    සෞඛ්‍යය
    • රෝහල් 5.75
    • බෙහෙත් ශාලා 0.50
    රාජ්‍ය ආයතන
    • 90.05
  • කර්මාන්ත ශාලා
    • 5.60
  • බස්නැවතුම්
    • 3.64
    දුම්රිය නැවතුම්
    • 7.53
    වරාය
    • 0.30
    රථ ගාල්
    • 1.39
    මහාමාර්ග
    • 17.45
    රේල් පාර
    • 45.45
  • උද්‍යාන / චතුරශ්‍ර
    • 3.92
    ක්‍රීඩා භූමි
    • 37.17
    සුසාන භූමි
    • 5.37
  • ආගමික
    • විහාර / සිද්ධස්ථාන 17.98
    • ක්‍රිස්තියානි පල්ලිය 6.54
    • මුස්ලිම් පල්ලිය 0.62
    පුරාවිද්‍යාත්මක වටිනාකමකින් යුතු
    • 1.67
    • 0.68
ඉදි නොකරන ලද
මුළු
ඉදි නොකරන ලද
489.96 (ha)
    • 29.16
    • 16.91
    • 298.97
    • 7.58
    • 27.77
    • 55.13
    • 54.44

ශ්‍රී ලංකාවේ නගර

සිතියමේ විස්තර
Print
සිතියමේ විස්තර
සිතියම් සුචිය
නාගරික ව්‍යාප්ති සංඛ්‍යාලේඛන
ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාව ( km 2 )
සමස්ත වර්ධන වේගය 1995 - 2017 0%
නාගරීකරණයේ වෙනස් වීම 1995 - 2017 4.13
නාගරීකරණය පිළිබඳ සලකා බලන මුළු ප්‍රදේශය 143.63
    • 1995
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.79
      • නාගරික 1.59
      • අර්ධ නාගරික 3.93
      • ඉදිකිරීම් රහිත 7.39
      • ජලය 0.88
    • 2001
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.8
      • නාගරික 2.31
      • අර්ධ නාගරික 4.02
      • ඉදිකිරීම් රහිත 6.59
      • ජලය 0.88
    • 2012
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.8
      • නාගරික 3.9
      • අර්ධ නාගරික 4.32
      • ඉදිකිරීම් රහිත 4.7
      • ජලය 0.88
    • 2017
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.79
      • නාගරික 4.92
      • අර්ධ නාගරික 4.58
      • ඉදිකිරීම් රහිත 3.41
      • ජලය 0.88
    • 1995
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.85
      • නාගරික 0.91
      • අර්ධ නාගරික 6.96
      • ඉදිකිරීම් රහිත 52.08
      • ජලය 69.9
    • 2001
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.85
      • නාගරික 1.16
      • අර්ධ නාගරික 8.98
      • ඉදිකිරීම් රහිත 49.81
      • ජලය 69.9
    • 2012
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.85
      • නාගරික 2.1
      • අර්ධ නාගරික 10.98
      • ඉදිකිරීම් රහිත 46.87
      • ජලය 69.9
    • 2017
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.84
      • නාගරික 3.16
      • අර්ධ නාගරික 12.01
      • ඉදිකිරීම් රහිත 44.77
      • ජලය 69.9