ජනගහනය
ජනගහනය
56,000
පරිපාලන ප්‍රදේශය
1,379 ha
ඝනත්වය
59 persons / ha

නගරයක් යනු විශාල මිනිස් ජනාවාසයකි. එහි වැදගත්ම ගාමක බලවේගය මිනිසාය. නගරයක සක්‍රීයත්වය පදනම් වන්නේ මිනිසා හා ඔහුගේ ක්‍රියාකාරීත්වය මතය. නගරයක් තුළ වෙසෙන ජනගහණයේ සංයුතීන් හා ඔවුන්ගේ විවිධාකාර හැකියාවන් පිළිබඳ පූර්ව අවබෝධයක් ලබා ගැනීම සාර්ථක නාගරික අධ්‍යයනයක මූලික පියවර විය යුතුය.

පවතින භෞතික සීමාව තුළ ජනවිකාශන හා සංයුතියේ රටා හඳුනා ගනිමින් සිදුකරන පුරෝකථනයන් තුළින් වඩා යහපත්ව ජීවත් විය හැකි සැලසුම්සහගත නගරයක් නිර්මාණය කරනු ඇත.

ජනගහන ප්‍රවණතා

මූලාශ්‍රය - Trincomalee district secretariat

The Trincomalee UC consists of 17 Grama Nilathari Divisions (GN divisions). The population of the Trincomalee UC between 2010 and 2015 is shown in the above graph.The returning of Internal Displaced People from the Trincomalee UC to their hometowns caused a reduction of the population from 2011 to 2012.

දත්ත ගොනුව මෙතැනින් බාගන්න

ජනවාර්ගිකත්වය අනුව භාෂා හැකියාවන් වෙනස්වී ඇති ආකාරය

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

මෙම දත්ත, නගරයේ ජනතාවගේ භාෂා හැකියාවන්, ඒ ඒ ජන වර්ග අනුව වෙන්කර දක්වයි.

Download data file here

පුරුෂයන් 100කට සාපේක්ෂව වාර්තාගතව ඇති කාන්තාවන් සංඛ්‍යාව වයස් කාණ්ඩ වලට අනුව

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

මෙහි, පුරුෂයන් සිය දෙනෙකු ගත්විට, ඒ හා සාපේක්ෂව සිටින කාන්තාවන් ප්‍රමාණය පිළිබඳ දත්ත දැක්වේ.වයස අවුරුදු 15ට වැඩි සියලු වයස් කාණ්ඩ වල පුරුෂයන් ප්‍රමාණයට වඩා කාන්තාවන් ප්‍රමාණය වැඩි බව මේ අනුව පැහැදිලි වේ.

Download data file here

ජාතික අගය හා ස්ත්‍රී මූලික කුටුම්භ/පුරුෂ මූලික කුටුම්භ ප්‍රමාණය

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

මෙම දත්ත නගරයේ පවතින ස්ත්‍රී මූලික හා පුරුෂ මූලික කුටුම්භයන් පිළිබඳ විස්තර සපයයි.

ජනවාර්ගික පැතිකඩෙහි සංයුතිය - නාගරික ප්‍රදේශය,  දිස්ත්‍රික්කය හා පළාත අනුව

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාව තුල 69.1% බහුතරයක් ද්‍රවිඩ ජනතාවද, 17.6% සිංහල ජනතාවද, 12.4% ශ්‍රී ලංකා මුවර් ජනතාවද වාසය කරන අතර, ඉතිරි 0.9% අනෙක් ජන කණ්ඩායම් වේ.

ජනගහනය හා වර්ධන වේගය

මූලාශ්‍රය - JICA

මෙම ප්‍රස්තාරය ප්‍රදේශයේ ජනගහනය වර්ධනය පිළිබඳ විස්තර සපයයි

ජන සංක්‍රමණයට හේතු

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

විවාහ වීමෙන් පසු හා පවුලේ සාමාජිකයකු සමඟ නගරය තුලට පැමිණි කාන්තාවන්ගේ ප්‍රමාණය ඉහල අතර, පුරුෂයන් රැකියා අවස්ථා සලකා බලමින් නගරයට පැමිණ ඇති බව දැක්වේ. නගරය තුලට පැමිණ පදිංචි වූ අවතැන් පිරිස් සැලකිය යුතු ප්‍රමාණයකට වාර්තා වේ.

පුමිතිරි බව වයස් ව්‍යුහය අනුව බෙදීගොස් ඇති ආකාරය

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ත්‍රිකුණාමලය මහා නගර සභා සීමාව තුළ සමස්ත ජනගහනයෙන් 47.96%ක් පුරුෂයන්ද 52.04% ස්ත්‍රීන්ද වෙයි. වයස් අනුව මුළු ජනගහනය ප්‍රතිශතාත්මක ලෙස බෙදී ගොස් ඇත්තේ 15 ට අඩු ළමයින් 24.56% ලෙසත්, 15 - 29 අතර වයසේ පසුවන්නන් 26.24% ලෙසත්, 30-59ත් අතර වයසේ සිටින්නන් 38.05% ලෙස හා 60ට වැඩි මහලු ජනගහනය 11.13% ලෙසත් ය.

Download data file here

නගරය තුල වාසය කල වසර ගණන අනුව සංක්‍රමණික ජනගහනය

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ත්‍රිකුණාමල නාගරික ප්‍රදේශයේ සංක්‍රමණික ජනගහනය දත්ත දෘශ්‍යමාන කරයි. ඔවුන්ගෙන් බහුතරයක් වසර දහයකට වැඩි කාලයක් ප්‍රදේශයේ පදිංචිකරුවන් ලෙස වර්ගීකරණය කර ඇත.

අධ්‍යාපනය

අධ්‍යාපනය, සමාජයක සංවර්ධනය පිළිබිඹු කරන ප්‍රධාන සාධකයකි. අධ්‍යාපනය පිළිබඳ දර්ශකයන් නාගරික සංවර්ධනය පිළිබඳ පුළුල් පැතිකඩක් දක්වමින් ඒ සදහා විශාල දායකත්වයක් සපයයි.


දිළිඳුකම පිටුදැකීම හා අධ්‍යාපනය අතර සෘජු සම්බන්ධතාවයක් ඇති අතර සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටක් ලෙස ශ්‍රී ලංකාව කෙරෙහි අදාළ දත්ත හා දර්ශකයන් ඉතාම වැදගත් වේ. මන්ද යත්, මනා අධ්‍යාපනයක් තුළින් ඉහළ වැටුප් ලබන විධිමත් රැකියාවක් ලබාගැනීමටත්, අවිධිමටත් ආර්ථික කටයුතුවල යෙදෙන්නන් හට වඩා හොඳ ජීවනෝපායක් ලබා ගැනීමටත්, අවසානයේදී පරම්පරානුගතව පැවතගෙන එන දිළිඳු බවින් මිදීමටත් මංපෙත් සැලසීමත් ය.

දියුණු අධ්‍යාපන ආයතන වෙත යොමුවීම මගින් මහජනයා ස්වයං රැකියාවක නියුතු වුවද, නැතහොත් ශ්‍රම බලකායේ කොටසක් ලෙස කටයුතු කලද, යහපත් ආර්ථික ස්ථාවර තත්වයක් ලබා ගැනීම පහසු කරවයි. නගරයක ජනතාව ප්‍රාථමික, ද්විතීයික හා තෘතීයික අධ්‍යාපනය මෙන්ම වෘත්තීය මධ්‍යස්ථාන හරහා නිපුණතා සංවර්ධනය කරගනු ලබන්නේ කෙසේද යන්න අවබෝධ කර ගැනීමෙන් එම නගරයේ සංවර්ධනය කෙතරම් යහපත් ලෙස සිදු වේද යන්න හෝ එහි තවදුරටත් සංවර්ධනය කළ යුතු කොටස් පිළිබඳ කරුණු අවබෝධ කරගත හැකිය.

පාසල් වර්ගීකරණය

මූලාශ්‍රය - Divisional Education Office , Trincomalee

The significant factor about the is the Trincomalee Town and Gravets Divisional Secretariat has the second largest number of National schools in a city Divisional Secretariat other than Colombo when considering the National School. Thimbirigasyaya DS got the highest number 17 thereafter Galle City DS got 9.

දත්ත ගොනුව මෙතැනින් බාගන්න

ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය අනුව අධ්‍යාපන මට්ටම (වයස අවුරුදු 3 - 24 )

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය අනුව, ඒ ඒ වයස් කාණ්ඩයන්හි පිරිස් ලැබූ අධ්‍යාපන මට්ටම මෙහි දත්ත මගින් ඉදිරිපත් කරනු ලබයි.

ස්ත්‍රී පුරුෂ භාවය අනුව ඉහළම අධ්‍යාපන මට්ටම

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ද්විතික අධ්‍යාපනයෙන් විශ්ව විද්‍යාල අධ්‍යාපනය සඳහා සුදුසුකම් ලබන ස්ත්‍රී පුරුෂ ප්‍රතිශතය හා සාපේක්ෂව, උපාදියක් ලබා ගැනීම සඳහා යොමුවන ප්‍රතිශතයේ ස්ත්‍රී අනුපාතය අඩු අගයක් ගන්නා බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ.

පරිගණක සාක්ෂරතාව - (වයස අවුරුදු 10 සහ ඊට වැඩි ජනගහනය)

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ප්‍රදේශයේ ජනතාවගේ පරිගණක සාක්ෂරතාවය සෑහීමකට පත්විය හැකි මට්ටමක පවතින බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ.

ප්‍රවාහනය

නගරයක වර්ධනය හැඩගැන්වීමේ ලා මහා මාර්ග හා ප්‍රවාහන සබඳතා ප්‍රධාන කාර්යභාරයක් ඉටු කරයි. ඕනෑම නගරයකට පවතින ප්‍රවාහන සම්බන්ධතා හා අදාළ පහසුකම්, නගරයේ ස්වයංක්‍රීය වර්ධනය වේගවත් කරයි.
බස්රථ සහ දුම්රිය ප්‍රවාහනය , භාණ්ඩ ප්‍රවාහනය , ගුවන් තොටුපලවල් හා ප්‍රවාහන පද්ධති හා අදාළ සියලු කටයුතු පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක තොරතුරු එකම ගොනුවක පැවතීම මෙහිදී වඩා කාර්යක්ෂම වේ.

තිරසාර සංවර්ධන ඉලක්ක 11.2 අනුව, ආරක්ෂිත, සියලු දෙනා හටම දැරිය හැකි, පහසුවෙන් ලගාවිය හැකි හා තිරසාර ප්‍රවාහන පද්ධතියක් සඳහා මාර්ග ආරක්ෂාව, පොදු ප්‍රවාහනය , අවදානම් තත්ත්වයන් පිලිබඳ තොරතුරු මෙහි ඇතුලත් වේ. කාන්තාවන්ගේ, දරුවන්ගේ, ආබාධ සහිත පුද්ගලයින්ගේ සහ වැඩිහිටියන්ගේ අවශ්‍යතා සඳහා විශේෂ අවධානයක් යොමු කරමින් මෙම තොරතුරු සංවර්ධන ඉලක්ක වෙත ලගාවීමෙහි ලා භාවිතා කල හැක.

පොලිස් බල ප්‍රදේශ අනුව හදිසි අනතුරු සංඛ්‍යා ලේඛන (මාරාන්තික තුවාල ලැබූ සංඛ්‍යාව)

මූලාශ්‍රය - ශ්‍රී ලංකා පොලිස් දෙපාර්තමේන්තුව

හදිසි අනතුරු යනු අනවශ්‍ය හෝ අනපේක්ෂිත සිදුවීමකි. නොවැළැක්විය හැකි අනතුරක් මාරාන්තික හෝ අවාසනාවන්ත හානිකර සිදුවීමක් යන සංකල්පයට අයත් වේ. අධිවේගී මාර්ගයක ගමන් කරන මෝටර් රථ වාහන, පුද්ගලයින් හෝ දේපළ සමඟ ගැටීමෙන් අනතුරක් සිදු වේ. වාහනයක් සහ වෙනත් වාහනයක් අතර අනතුරක් සිදුවිය හැකිය, වාහනයක් පුද්ගලයෙකු සමඟ ගැටීම, චලනය කළ හැකි හෝ වෙනස් කළ නොහැකි දේපළක් සමඟ වාහනයක් ගැටීම, වාහනයක් පාරෙන් ඉවතට යන විට, පුද්ගලයෙකු වෙනත් පුද්ගලයෙකු සමඟ ගැටීම හෝ ස්වාභාවික හෝ මිනිසා විසින් සිදුකරන ව්‍යසනය හේතුවෙන් අනතුරක් සිදුවිය හැකිය. පසුගිය වසර කිහිපයක් ඇතුළත ත්‍රිකුණාමලය පොලිස් කොට්ඨාස සීමාව තුළ සිදුව ඇති මාරාන්තික රිය අනතුරු පිළිබඳව මෙහි විස්තර වේ. එපමණක් නොව අනතුරු වර්ගීකරණය සමගින් සමස්ථ රටම ආවරණය වන පරිදි වැඩිදුර විස්තර පහත දත්ත ගොනුව තුළ අන්තර්ගත වේ.

දත්ත ගොනුව මෙතැනින් බාගත කරගන්න

වාහන වර්ගය සහ මගීන් සංඛ්‍යාව - මාර්ගයේ එක් පසෙකට , පැය 24 ක් තුල

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

මෙම ප්රස්ථාරය මගින් 2012 වසරේදී නගරයට පිවිසෙන මගීන් සමග මෝඩ රථ බෙදාහදා ගන්නා බව ද දැක්වේ

දුම්රිය මගීන් සංඛ්‍යාව

මූලාශ්‍රය - ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුව

වසර 2014 සිට 2016 වන විට දුම්රිය මගීන්ගේ සංඛ්‍යාවේ අඩු වීමක් මෙම දත්ත අනුව දැක්වේ.

වාහන තදබදය (දිවා කාලයේ)

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

ත්‍රිකුණාමලය නගර සීමාව තුළ රථවාහන ගමනාගමනය පිළිබඳ තොරතුරු මෙහි දැක්වේ. උදෑසන 7 සිට 9 දක්වා කාල සීමාව හා පස්වරු 5, මාර්ගයේ වාහන තදබදය ඉහලින්ම වාර්තා වන කාල සීමාවන් වේ. .

පෙ.ව. 06 සිට ප.ව. 06 දක්වා මහ නගර සභා සීමාවට ඇතුල්වන වාහනවල ප්‍රතිශතය

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශයට ඇතුළු වූ වාහන වල වාහන අතරින් සියයට 87 ක් පමණ යතුරු පැදි / කාර් / වෑන් / ජීප් රථ වැනි පෞද්ගලික රථ වාහන වන අතර, මාර්ගයේ බස් රථ සඳහා සියයට 1 ක් සහ බයිසිකල් සඳහා සියයට 6 ක් වෙන් වේ.

නගරයට පිවිසෙන/ නගරයෙන් පිටව යන දුම්රිය මගීන් සංඛ්‍යාව

මූලාශ්‍රය - ශ්‍රී ලංකා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුව

මෙම දත්ත දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ සාමාන්‍ය වාර්තා සහ ප්‍රවේශ පත්‍ර ගණනය කරන ලද වාර්තා ඇතුළත් වේ (මාර්තු 2016)

පදික මාරුව භාවිතය

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

නගරය තුල පදිකයන්ගේ හැසිරීම් දත්ත වල විස්තර කෙරේ.

ආර්ථිකය

නගර, මෙරට ආර්ථික සංවර්ධනයේ ප්‍රධාන සාධකයක් වන අතර, ශ්‍රී ලංකාවේ නගරවල ආර්ථීක වෙනස්වීම් වල පැතිකඩ පිළිබඳ යතාර්ථවාදී චිත්‍රයක් ගොඩනැගීමට ඒ හා සමගාමී විශ්ලේෂණ තිබීම අතිශය වැදගත් වේ.

ලංකාවේ නගරවල ආර්ථික පසුබිම වටහා ගැනීමට නම් රටක් ලෙස එහි ඵලදායීතාව ගෝලීය වශයෙන් ඇති තරගකාරිත්වය සමඟ සැසදීම සිදුකළ යුතුමය.ඒ සඳහා මානව ප්‍රාග්ධනය හා සබැඳි ශුම බලකා සහභාගිත්වය පිළිබඳ අධ්‍යනයක් මෙන්ම නගර සංවර්ධනයේදී මුහුණදෙන ප්‍රධාන බාධාවන් වන ශ්‍රම වෙළෙඳ පොළේ අවාසි, ආර්ථික අවදානම වැනි තත්ත්වයන් තේරුම් ගැනීම පූර්වයෙන්ම කළ යුතුවේ.

මෙහි ඇති ආර්ථික විශ්ලේෂණ තුළින් ප්‍රාදේශීය වශයෙන් නාගරික සංවර්ධනයට හා නාගරික ජනාවාසවල දියුණුවට රාජ්‍ය හා පෞද්ගලික අංශයේ දායකත්වය හා එහි විභවතාවන් හඳුනාගැනීමටත් අදාළ  බලප්‍රදේශය තුළ ශ්‍රම බලකාය උපරිම වශයෙන් භාවිතා කරමින් කුසලතාවන්ට සරිලන ප්‍රදේශයට ආවේණික වෙළෙඳපොළක් හදුනා ගැනීමේ හැකියාවත් හිමිවේ.

නගර වල තරඟකාරීත්වයේ ඇස්තමේන්තුගත මිනුම් දර්ශකය (CCI)

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

නගර වල තරඟකාරිත්ව දර්ශකයට අනුව, ත්‍රිකුණාමලය නගරය තවදුරටත් විශේෂ අවධානයකින් යුතුව ආර්ථික සංවර්ධන පියවර ගතයුතු කොටසට අයත් වේ.

ඇස්තෙම්න්තුගත ඒක පුද්ගල දළ දේශීය නිෂ්පාදිතය

මූලාශ්‍රය - ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකු වාර්ෂික වාර්තාව 2017

ත්‍රිකුණාමලය නගරය තුල ඒකපුද්ගල දල දේශීය නිෂ්පාදිතයේ ක්‍රමික වර්ධනයක් දැක්වේ.

වාර්ෂික ආදායම් සහ වියදම්

මූලාශ්‍රය - ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාව

මෙම දත්ත නගරයේ වාර්ෂික ආදායම හා වියදම පිළිබඳ විස්තර කරයි

නාගරික පාලනය

නාගරික ප්‍රදේශ සැලසුම් කිරීමේදී , මූල්‍ය සැලසුම්කරණය හා කළමනාකරණය කෙසේ සිදුකල යුතුද යන්න රජය (ප්‍රාදේශීය, කලාපීය හා ජාතික) සහ එහි පාර්ශවකරුවන් විසින් තීරණය කරනු ලබන ක්‍රියාවලිය නගර පරිපාලනය හා බැඳේ. එසේම මෙය,සමාජයීය, භෞතික සම්පත් හා දේශපාලන බලය නිසි තැනට නිසි ලෙස බෙදී යාම පිලිබඳ නිර්ණය කෙරෙනා අඛණ්ඩ ක්‍රියාවලියකි.
ශ්‍රී ලංකාවේ නාගරික පරිපාලනයේ මූල්‍ය ප්‍රත්‍යස්ථතාවය , සේවා ප්‍රතිපාදනය සහ ආර්ථික ගතිකත්වය කෙරෙහි මෙහිදීඅවධානය යොමු කරයි.

මෙහි ඇති තොරතුරු, පවතින ද්විතීක තොරතුරු, බිම් මට්ටමින් සිදුකරන ලද සමීක්ෂණ හා තොරතුරු රැස්කිරීම් මෙන්ම පාර්ශවකරුවන් හා සිදුකල විස්තරාත්මක සාකච්ඡා වෙත අනුගත වේ.

නාගරික කළමනාකරණය, රාජ්‍ය පරිපාලනය, නාගරික මුදල්, අයවැයකරණය සහ කළමනාකරණය, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය සහ යහපාලනය, පුරවැසි සහභාගිත්වය සහ අනෙකුත් පාර්ශවකරුවන්ගේ තොරතුරු ආදී වටිනා දත්ත සමුදායක් මෙහි අන්තර්ගත වේ.

නගර පරිපාලන දර්ශකය

මූලාශ්‍රය - SOSLC ව්‍යාපෘතිය

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාවෙහි නගර තරඟකාරිත්ව දර්ශකය මෙම දත්තයන්ගෙන් පිළිබිඹු වේ. ආර්ථික සංවර්ධනය සහ තිරසරභාවය කරා ලඟාවීම සඳහා නගරය තුළ එම අංශයේ මනා කළමනාකරණයක් අවශ්‍ය බව මේ මගින් පැහැදිලි වේ.

පලාත් පාලන ආයතන බෙදී යාම

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

ශ්‍රී ලංකාව, පළාත් පාලන ආයතන අනුව එහි ජනගහනය හා විශාලත්වය අනුව වර්ග තුනකට බෙදී ඇත. ඒ මහා නගර සභා, නගර සභා සහ ප්‍රාදේශීය සභා ලෙසයි. මාර්ග, සනීපාරක්ෂක කටයුතු, කානු, අපද්‍රව්‍ය එකතු කිරීම, නිවාස, පුස්තකාල, පොදු උද්‍යාන හා අනෙකුත් පහසුකම් ඇතුළු විවිධ සේවාවන් සැපයීම සඳහා ඔවුන් වගකිව යුතු ය. මෙම දත්ත මඟින් පලාත් පාලන ආයතනයන්හි බෙදී යාම දැක්වේ.

නිවාස

ශ්‍රී ලංකාවේ මුල්කාලීන නාගරික ජනාවාස උරුමය - ඉතිහාසය, රටාවන්, ඉඩම් භාවිතය සහ නිවාස වැනි ප්‍රවණතා සහ ඒ සමඟ ඇතිවන සංවර්ධන අභියෝගයන් මෙහි සලකා තිබේ.

නිවාස අවශ්‍යතා , යටිතල පහසුකම් හා සංවර්ධන සඳහා වන වියදම්, මූලික අවශ්‍යතා සපුරාලීම මුල්කරගත් නාගරික සැලසුම්කරණය, නාගරික ඉඩම් පරිහරණය සහ ඉඩම් සංවර්ධනය පිළිබඳ තොරතුරු ඇතුලත් තොරතුරු සමුදායක් මෙම අංශය මගින් ගොනුකොට තිබේ . මෙහි SDG 11.1 ට අදාළ දර්ශක ද භාවිතා කර ඇත. සමාජ ආරක්ෂණ වැඩසටහන් සහ සෞඛ්‍ය, ජලය සහ සනීපාරක්ෂක සේවාවන්ගේ ජනගහනය මෙ මගින් ආවරණය වේ. SDG ඉලක්ක 11.7 වෙත ද අවධානය යොමු කරනු ලැබේ.

Types of housing in each city Total

නිවාස ඒකක වර්ග

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

නගරයේ පවතින නිවාස වලින් බහුතරය තනි තට්ටුවේ හෝ තට්ටු දෙකේ නිවාස බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ.

නිවාස වර්ග

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

නගරයේ පවතින නිවාස බහුතරය ස්ථිර නිවෙස් වන අතර, සුළු ප්‍රමාණයක් තව දුරටත් වැඩි දියුණු කල යුතු ලෙස වාර්තා වී තිබේ.

නාගරික සේවා

නගර වැසියන්ගේ යහපත් ජීවන තත්වය සහතික කිරීම නාගරික සේවාවන්ගෙන් යුතු විය යුතු මුලික කාර්ය භාරයයි

නාගරික මධ්‍යස්ථාන ශ්‍රී ලංකාවේ සමාජ ආර්ථික සංවර්ධනයට ඉවහල් වන ප්‍රධාන සේවාවන් සපයයි. වාහන ලියාපදිංචි කිරීමේ සේවා, සමාජ ආරක්ෂණ යෝජනා ක්‍රම වෙත ප්‍රවේශය සහ අතිරේක සේවාවන් රාශියක් වැනි ප්‍රධාන රාජ්‍ය පරිපාලන කාර්යයන් නගර විසින් සපයනු ලැබේ.

නාගරික මධ්‍යස්ථාන පදිංචිකරුවන්ට සෞඛ්‍ය හා අධ්‍යාපන සේවා සපයයි: ගුණාත්මක සෞඛ්‍ය සේවාවක් සහ අධ්‍යාපනයක් සඳහා සමාන ප්‍රවේශයක් ලබා දීම. සමාජ විනෝදාත්මක ක්‍රියාකාරකම් සඳහා පහසුකම් සැලසීම සහ පුස්තකාල, ප්‍රජා මධ්‍යස්ථාන සහ ක්‍රීඩා පහසුකම් වැනි ප්‍රජා සහජීවනය ප්‍රවර්ධනය කිරීම සඳහා සේවාවන් ද ඒවාට ඇතුළත් ය. සියලුම ශ්‍රී ලාංකිකයින් සඳහා වඩාත් යහපත් අනාගතයක් සුරක්ෂිත කිරීම සඳහා ගුණාත්මක සේවා සහතික කිරීම තීරණාත්මක අංගයකි.

ඝන අපද්‍රව්‍ය උත්පාදනය වන ප්‍රමාණය හා ඒවායේ එකතු කිරීම

මූලාශ්‍රය - IWMI Publication - Solid and Liquid Waste Management and Resource Recovery in Sri Lanka: A 20 city analysis

Waste collection schedule in the UC is practiced in such a way that mixed waste from residents, which is stored in the waste collection bins, is discharged on the curb and collected by collection vehicles on weekly basis. Large amounts of waste generated by hotels and hospitals, etc., are stored in 100 L or 200 L barrels and are collected daily through door to door collection vehicle(s). Some large hotels discharged five barrels (Total 500-700 L) and are charged 4,000LKR per month (JICA, 2016). However, due to lack of resources and malfunction of vehicles, the collection system sometimes does not function well in the city. Municipal waste collected by Trincomalee UC is disposed at Kanniya in a hilly forest area. The Kanniya disposal site has been in operation since 2005 and is shared by the Trincomalee UC and Trincomalee Town & Gravets PS as a regional disposal site (JICA, 2016). There are several environmental issues related to the existing disposal site such as roaming wild animals including elephants scavenging, flies & birds nuisance, fire, offensive odor and smoke generated at the dumping site. Recyclables collected are amounts to be about 2 tons per day, which is sold to private dealers by the waste collectors themselves.

ප්‍රතිචක්‍රීකරණය කළ හැකි ද්‍රව්‍යවල මිල ගණන්

මූලාශ්‍රය - Trincomalee recyclable dealers

There are two recyclable material dealers – that purchase and sell on plastics, cans, metals and other recyclable materials – in the Trincomalee UC and one in Town & Gravets PS. Taking valuable materials to the shops is done by the waste collection drivers and private recyclers who collect valuable materials from households. The private firm “CGL International Eco Pvt., Ltd.”, which was commissioned by the Trincomalee UC to operate the Kanniya disposal site, has stated its intention to establish a recyclables recovery facility to collect cardboard, plastics, metals and so on. Accordingly, the collection and selling of valuable materials by the waste collection workers is prohibited by the Trincomalee UC.

දත්ත ගොනුව මෙතැනින් බාගන්න

යටිතල පහසුකම්

මූලාශ්‍රය - ජනලේඛන හා සංඛ්‍යාලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව

නගරය තුළ යටිතල පහසුකම් සේවා පිළිබඳව මෙම දත්ත විස්තර සහිතව පැහැදිලි කරයි. නල ජල පද්දතියේ හා මළ අපවහන පද්ධතියේ ආවරණ කලාපය තව දුරටත් වැඩි දියුණු කල යුතු බව මෙම දත්ත වලට පැහැදිලි වේ.

ඝන අපද්‍රව්‍ය සංයුතිය

මූලාශ්‍රය - JICA

කන්නියා නගර සභාවේ 2010 දී සිදුකල අපද්‍රව්‍ය සංයුතිය පිළිබඳ සමීක්ෂණයේ ප්‍රථිපල ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාවේ අපද්‍රව්‍ය සංයුතියේ ප්‍රථිපල ලෙස මෙහි දක්වා ඇත.

ඝන අපද්‍රවය එකතු කිරීම හා බැහැර කිරීම (දිනකට)

මූලාශ්‍රය - JICA

නගරෙය් එක්රැස්වන ඝණ අපද්‍රව්‍ය බහුතරය, නගරසභාව මගින් එකතු කර බැහැර කරනා බව මෙම දත්ත අනුව පැහැදිලි වේ. එසේ එකතු නොකරන කොටස කොම්පෝස්ට් බවට පත් කිරීම, පුළුස්සා දැමීම හා වල දැමීම වැනි පියවරයන් අනුගමනය කරමින් නිවැසියන් විසින් පාලනය කරනු ලැබේ.

පාරිසරික

නගරය සියල්ලන් සදහාම ජීවත් විය හැකි පරිදි සුදුසු පරිසරයකින් සමන්විත විය යුතුය. වායු දුෂණය සහ ජලයේ ගුණාත්මක භාවය, පරිසරයේ පැවැත්ම හා සුරක්ෂිත භාවය මෙන්ම සෞන්දර්යාත්මක හා ඓතිහාසික කරුණු පිළිබඳවද මෙහිදී පැහැදිලි අදහසක් ලබාගැනීම වැදගත් වේ.
ආපදා අවදානම මෙන්ම දේශගුණික විපර්යාස පිළිබඳ අවදානය, නුතනයේ පාරිසරික සාදක හා සබැඳි තවත් වැදගත් අංගයකි. නගර තුල ඉඩම් පරිහරණ සැලසුම් කිරීමේදී මෙවන් පාරිසරික තත්වයන් හා සාධක ප්‍රමුඛ ස්ථානයක ලා සැලකිය යුතුය.

මාසික සාමාන්‍ය වර්ෂාපතනය සහ උෂ්ණත්වය

මූලාශ්‍රය - කාලගුණ විද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුව

නාගරික ප්‍රදේශවල සාමාන්‍ය වර්ෂාපතනය සහ උෂ්ණත්වය පිළිබඳ දත්ත මෙහි දක්වා තිබේ. ප්‍රස්ථාරය මඟින් එම අගයන් අතර රටාවන් සහ සහසම්බන්ධතා තවදුරටත් විස්තාරණය කරයි.

ගංවතුර පිළිබඳ දත්ත

මූලාශ්‍රය - ආපදා කළමනාකරණ මධ්‍යස්ථානය

ත්‍රිකුණාමලය නගර ප්‍රදේශය තුල වසර 2014 දී සහ 2015 දී ගංවතුර තත්ත්වයක් වාර්තා වී ඇත. කෙසේ වෙතත්, ඊසානදිග මෝසම් සමයේ අධික වර්ෂාව පවතින කාලවලදී නාගරික ප්‍රදේශය නිරන්තරයෙන් සුළුපරිමාණ හදිසි ගංවතුර තත්ත්වයන්ට ලක්වේ.

නිරීක්ෂණ මධ්‍යස්ථානවලට අනුව වාර්ෂික වර්ෂාපතනය

මූලාශ්‍රය - Department of Meteorology

Here is the change in the annual values of rainfall from 2008 to 2013. According to the Trincomalee Observatory station, rainfall in the area is calculated separately for each month and more information can be downloaded from the following detailed statistics.

Download data file here

නිරීක්ෂණ මධ්‍යස්ථානවලට අනුව වාර්ෂික සාමාන්‍ය උෂ්ණත්වය

මූලාශ්‍රය - Department of Meteorology

Here is the change in the annual values of air temprature from 2007 to 2013. According to the Trincomalee Observatory station, air temprature in the area is calculated separately for each month and more inforamation can be downloaded from the following detailed statistics.

Download data file here

දේශගුණික ආපදා අවදානමට නිරාවරණය (1974-2017)

මූලාශ්‍රය - ආපදා කළමනාකරණ මධ්‍යස්ථානය

මෙම ප්‍රස්තාරය මගින් 1974 සිට 2017 දක්වා ප්‍රදේශයේ සිදුවූ ස්වභාවික ආපදා පිළිබඳ පෙන්නුම් කරයි.

තේමා සිතියම්

 

 

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශය:

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශය හෙක්ටයාර 1379 ක භූමි ප්‍රදේශයක් ආවරණය කරයි. (දත්ත මුලාශ්‍රය _ මිනින්දෝරු දෙපාර්තමේන්තුව)

සිතියම මෙතැනින් බාගත කරගන්න                දත්ත ගොනුව මෙතැනින් බාගත කරගන්න

 

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශයට අයත් ග්‍රාම නිලධාරි කොට්ටාශ වල සිතියම:

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශයට අයත් ග්‍රාම නිලධාරි කොට්ටාශ 19 ඇති අතර මෙහි ඇති දත්ත ගොනුව බාගත කරගැනීම මගින් ඒවායේ සවිස්තරාත්මක තොරතුරු ලබා ගත හැකි වේ. (දත්ත මූලාශ්‍රය: මිනින්දෝරු දෙපාර්තමේන්තුව)

සිතියම මෙතැනින් බාගත කරගන්න                 දත්ත ගොනුව මෙතැනින් බාගත කරගන්න

 

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශයට අයත් මාර්ග සිතියම:

ත්‍රිකුණාමලය නගර සභා ප්‍රදේශය සඳහා මාර්ග සිතියම මාර්ග වර්ගීකරණය අනුව මෙහි ඇති අතර දත්ත ගොනුව බාගත කරගැනීම මගින් මාර්ගවල නම ආදී වැඩිදුර තොරතුරු ලබා ගත හැකිය.මෙම තොරතුරු 2020 දී යාවත්කාලීන කර ඇත. (දත්ත මූලාශ්‍රය _ OpenStreetMap)

සිතියම මෙතැනින් බාගත කරගන්න                    දත්ත ගොනුව මෙතැනින් බාගත කරගන්න

සිතියමේ විස්තර
Print
සිතියමේ විස්තර
සිතියම් සුචිය

ඉතා සීමිත සම්පතක් වන භූමිය සහ ඉඩම් නිසි ලෙස කළමනාකරණය කිරීමෙන් බොහෝ ප්‍රතිලාභ ලැබිය හැකිය.

 

විශේෂයෙන්ම භාවිතය සඳහා සුදුසු ඉඩම් වල හිඟයක් ඇති නාගරික ප්‍රදේශ සඳහා මෙය වඩා වැදගත් වේ. වැඩි වන ජනගහනයකට සරිලන පරිදි සැලසුම් සහගත නගර නිර්මාණය කිරීම සඳහා, වර්තමානයේ දී ඉඩම් පරිහරණය පිළිබඳ මනා අවබෝධයක් තිබීම අත්‍යවශ්‍ය වේ. වර්තමාන භූමි පරිභෝජනය පිළිබඳ අවබෝධ කර ගැනීමටත්, ඉඩම් වෙන් කර ඇති ආකාරය සහ ඒවා අද අපගේ නගරවල භාවිතා කරන්නේ කුමන ආකාරයෙන්ද යන්නත් තේරුම් ගැනීමට පරිශීලකයින්ට ඉඩම් පරිහරණ සිතියම් මගින් තොරතුරු සපයයි.

 

මෙහි ඉදිරිපත් කර ඇති ඉඩම් පරිහරණ සිතියම් "ඉදිකළ / ඉදිනොකළ" ලෙස ප්‍රධාන කොටස් දෙකකට සහ ඒවායේ උප කාණ්ඩ 36 කට වර්ග කර ඇත. සිතියම් මත ක්ලික් කිරීම සහ සිතියම් කොටස් වෙන වෙනම අක්‍රිය හා සක්‍රිය කිරීමේ පහසුකම මෙහි පවතින අතර එමඟින් පරිශීලකයාට කාණ්ඩ හෝ උප කාණ්ඩ තෝරා ගැනීමට ඉඩ ලබා දේ. මෙම එක් එක් උප කාණ්ඩවල ඉඩම් ප්‍රමාණය සිතියම් ප්‍රදේශයට පහළින් ඇති ප්‍රස්ථාරවල දක්වා ඇත. මෙය වඩා යහපත් තීරණ ගැනීමේ ක්‍රියාවලීන් වැඩි දියුණු කරන මෙවලමක් වනු ඇතැයි විශ්වාස කෙරේ.

 

සිතියමේ විස්තර
Print
සිතියමේ විස්තර
සිතියම් සුචිය
ඉදිකරන ලද භූමිය
මුළු
ඉදිකරන ලද භූමිය
826.04 (ha)
  • මහල් නිවාස (මහල් තුනකට වඩා වැඩි)
    • 1.17
    මහල් තුනක් හෝ ඊට අඩු නිවාස
    • 491.41
    පැල්පත් (වැඩි දියුණු කොට නීතිගත කිරීමට සුදුසු)
    • 0.36
    මුඩුක්කු (නීතිගත කිරීමට නුසුදුසු)
    • 0.53
  • ව්‍යාපාරික ස්ථාන
    • 49.27
    කාර්යාල
    • 2.60
    ව්‍යාපාරික හා නේවාසික මිශ්‍ර භාවිතය
    • 6.16
    බැංකු
    • 1.65
  • අධ්‍යාපනික
    • වෙනත් උසස් අධ්‍යාපන ආයතන 4.63
    • පාසල් 16.65
    සෞඛ්‍යය
    • රෝහල් 5.75
    • බෙහෙත් ශාලා 0.50
    රාජ්‍ය ආයතන
    • 90.05
  • කර්මාන්ත ශාලා
    • 5.60
  • බස්නැවතුම්
    • 3.64
    දුම්රිය නැවතුම්
    • 7.53
    වරාය
    • 0.30
    රථ ගාල්
    • 1.39
    මහාමාර්ග
    • 17.45
    රේල් පාර
    • 45.45
  • උද්‍යාන / චතුරශ්‍ර
    • 3.92
    ක්‍රීඩා භූමි
    • 37.17
    සුසාන භූමි
    • 5.37
  • ආගමික
    • විහාර / සිද්ධස්ථාන 17.98
    • ක්‍රිස්තියානි පල්ලිය 6.54
    • මුස්ලිම් පල්ලිය 0.62
    පුරාවිද්‍යාත්මක වටිනාකමකින් යුතු
    • 1.67
    • 0.68
ඉදි නොකරන ලද
මුළු
ඉදි නොකරන ලද
489.96 (ha)
    • 29.16
    • 16.91
    • 298.97
    • 7.58
    • 27.77
    • 55.13
    • 54.44

කාලාන්තරයක් තිස්සේ නාගරික ව්‍යාප්තිය ක්‍රමානුකූලව වෙනස් වූයේ කෙසේද යන්න පිළිබද අදහසක් ලබා ගැනීමට මෙම සිතියම් අධ්‍යනය ඉතා යෝග්‍ය වේ. නාගරික / අර්ධ නාගරික හා ඉදි නොකළ ප්‍රදේශ යනුවෙන් කොටස් කර ඇති මෙම සිතියම වර්ෂ අතර සැසදීමෙන් නාගරික ව්‍යාප්තියේ ස්වරුපය හා නගරයේ අනාගතය උපනතීන් පිළිබඳ පුරෝකථනය කිරීමේ ඇති හැකියාව විශේෂ වේ.

 

සෑම නගරයකම වැඩි ඝනත්වයක් නගර මධ්‍යයේ සංකේන්ද්‍රණය වී ඇති බවත්, නාගරික ව්‍යාප්තිය සිදු වන රටාව අධ්‍යයනය කිරීමේ දී මාර්ග ඔස්සේ ඉදිකිරීම්වල ඝනත්වය වැඩි වෙමින් යන බව පැහැදිලි වේ. එහිදී ප්‍රධාන මාර්ග ඔස්සේ වේගවත් නාගරික ව්‍යාප්තියක් සිදුවන බවත් හඳුනාගත හැකිය.

 

නාගරික ව්‍යාප්ති විශ්ලේෂණය සඳහා ප්‍රදේශය තෝරා ගැනීමෙන් අනතුරුව මූලික අධ්‍යයන කිහිපයක් සිදු කළ යුතුය. මුලදී, දුරස්ථ සංවේදක තොරතුරු උපයෝගී කරගනිමින් හඳුනාගත් නාගරික දර්ශක අගයන් අදාළ නගර සභා ප්‍රදේශවල ආසන්න ප්‍රදේශයක් ඇතුළුව අධ්‍යයනය කරන ලදී.

 

නාගරික ව්‍යාප්ති විශ්ලේෂණය සඳහා ප්‍රදේශයක් තෝරා ගැනීමට පෙර එය පහත කරුණු සලකා බැලිය යුතුය
- නාගරික මායිම
- නාගරික මායිම වටා අවම වශයෙන් කිලෝමීටර් 2-3 ක ප්‍රදේශයක්
- භෞතික නාගරික ස්වභාවය හීනවෙමින් යන මායිම ආසන්න වශයෙන් ලකුණු කර ගැනීම

 

දුරස්ථ සංවේදක යොදාගනිමින් සිදුකරන සිතියම් අධ්‍යනයන්හිදී, 0 ට වඩා වැඩි අගයන් ඉදිකිරීම් සහිත ප්‍රදේශ නියෝජනය කරයි. නාගරික ව්‍යාප්තියේ ප්‍රමාණය මෙන්ම ඉහළ ඉදිකිරීම් ඝනවය ක්‍රමයෙන් හීන වෙමින් යන ප්‍රදේශය හදුනාගනිමින් මායිම පිළිඹඳ අදහසක් ලබා ගත හැකි වේ. හඳුනාගත් නාගරික දර්ශක අගයන් පවත්නා ගොඩනැගිලි ඝනත්වයට අනුකූල බව සහතික කිරීම සඳහා හඳුනාගත් සීමාවන් නවතම චන්ද්‍රිකා රූප මත ප්‍රක්ෂේපණය කරන ලදී.

 

මෙම දත්ත විශ්ලේෂණයට අදාලව අනුගමනය කළ පියවර සවිස්තරව දැන ගැනීම සඳහා පහත තොරතුරු බාගත කරගන්න.

 

සිතියමේ විස්තර
Print
සිතියමේ විස්තර
සිතියම් සුචිය
නාගරික ව්‍යාප්ති සංඛ්‍යාලේඛන
ත්‍රිකුණාමලය නගර සභාව ( km 2 )
සමස්ත වර්ධන වේගය 1995 - 2017 5.48%
නාගරීකරණයේ වෙනස් වීම 1995 - 2017 4.13
නාගරීකරණය පිළිබඳ සලකා බලන මුළු ප්‍රදේශය 143.63
    • 1995
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.79
      • නාගරික 1.59
      • අර්ධ නාගරික 3.93
      • ඉදිකිරීම් රහිත 7.39
      • ජලය 0.88
    • 2001
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.8
      • නාගරික 2.31
      • අර්ධ නාගරික 4.02
      • ඉදිකිරීම් රහිත 6.59
      • ජලය 0.88
    • 2012
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.8
      • නාගරික 3.9
      • අර්ධ නාගරික 4.32
      • ඉදිකිරීම් රහිත 4.7
      • ජලය 0.88
    • 2017
      • මුළු පරිපාලන ප්‍රදේශ සීමාව 13.79
      • නාගරික 4.92
      • අර්ධ නාගරික 4.58
      • ඉදිකිරීම් රහිත 3.41
      • ජලය 0.88
    • 1995
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.85
      • නාගරික 0.91
      • අර්ධ නාගරික 6.96
      • ඉදිකිරීම් රහිත 52.08
      • ජලය 69.9
    • 2001
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.85
      • නාගරික 1.16
      • අර්ධ නාගරික 8.98
      • ඉදිකිරීම් රහිත 49.81
      • ජලය 69.9
    • 2012
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.85
      • නාගරික 2.1
      • අර්ධ නාගරික 10.98
      • ඉදිකිරීම් රහිත 46.87
      • ජලය 69.9
    • 2017
      • මුළු නගර සීමා ප්‍රදේශය 129.84
      • නාගරික 3.16
      • අර්ධ නාගරික 12.01
      • ඉදිකිරීම් රහිත 44.77
      • ජලය 69.9